lørdag den 17. maj 2014

Drejlsviskestykker 2

Det bliver desværre ikke til så meget vævning på hjemmefronten for tiden, men jeg havde en dejlig, effektiv væveaften i Auning i onsdags.

Det er fortsat drejsviskestykkerne med cirkel-mønster, der er på væven. Mønsteret er jo søllet ind, så der er ikke de store muligheder for variation bortset fra islætsfarven. Det må jeg så stilles ved :-)

Første viskestykke fik mørkegrønt islæt, og derefter vævede jeg et blåt


- et mørkerødt



og så havde jeg egentlig tænkt mig at væve et par hvide i forventning om, at det ville blive smukt og enkelt..... Men den ublegede hør, jeg har i trenden, er meget lys, så jeg synes ikke, det hvide islæt kom til sin ret. Mønsteret var ikke nemt at se, og det hele så bare lidt rodet ud, så det blev kun til en lille prøveklud.


Næste forsøg er med sort islæt, og det er jo fint og stramt. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar