søndag den 17. januar 2016

Så er jeg der igen: montering....

Den sidste tid har været lidt af en ørkenvandring: jeg havde 5 sjaler og 6 viskestykker, som skulle monteres. Plus Sofies gulvtæppe, som skulle forsynes med fletkant. Desuden havde jeg 5 dobbeltdækkere liggende, som var monteret, vasket og rullet - men som jeg ikke kan lide.

Sjalerne fik første prioritet - jeg kan bedre lide at lave frynser end at sy :-)

De tre sjaler i mohair og silke er blevet rigtig gode! Florlette og lækre, bløde og med et diskret silkeskin, og de tre islætsfarver har givet tre helt forskellige sjaler.



Sjalerne i farveeffekt og også OK. Fornøjelsen var større ved væven end ved resultatet. God kvalitet og størrelse, men nok alligevel for småmønstret til at jeg synes, de er rigtig gode. Dog: jeg kan godt lide de to forskellige sider, de har. En lille bonus-gave.


Tilbage var så tæppet og viskestykkerne samt dobbeltdækkerne, som jeg måtte gøre et eller andet ved. 

Jeg startede med dobbeltdækkerne, som var fine på væven, men hvor det viste sig, at min bekymring omkring de lange flotteringer var helt berettiget. De er simpelthen ikke gode nok, og jeg tog en dyb indånding og klippede hver serviet i tre stykker - efter sømning havde jeg 15 karklude, som jeg forhåbentlig bliver glad for.

Og så skal Sofies tæppe gøres færdig. Først fletkant og dernæst hæftning af 2*324 tråde. Jeg tror faktisk, at jeg bruger lige så lang tid på montering som på vævning af tæpperne. På billedet herunder er jeg ved at arbejde mig gennem fletkant nr. 2; i baggrunden ligger en stabel stribede karklude - regnbue-viskestykkerne til venstre må vente lidt.....


... for jeg har kørt en ny trend på 135'eren, som jeg glæder mig til at komme i gang med. Og for et par dage siden kom der 8 kg garn fra Kampes - det er ikke nået længere end til at hænge ud ved siden af væven, men det skal blive til plaider.... når de 13 meter trend, som jeg næsten er færdig med at sølle, er vævet færdig.

Og i morgen er det mandag, og en ny arbejdsuge truer :-)  Ikke mere tid til montering!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar