lørdag den 20. august 2016

Monterings-monsteret slår til igen

En af de sidste dage i sommerferien skulle der ryddes op i vævestuen herhjemme. Under oprydning blev jeg konfronteret med kassen med ting, der skulle monteres: 10 tørklæder, 13 viskestykker, 8 par grydelapper, 4 dækkeservietter, 2 plaider og 1 gulvtæppe.

Heldigvis var jeg jo nødt til at væve bånd til stropper til både viskestykker og grydelapper - og det betød, at jeg først skulle væve tørklæderne færdige på den lille væv; så blev syarbejdet udskudt lidt.

Sidste opsætning med tørklæder i denne omgang var sort tussah-silke med blå nister suppleret med uld og silke i passende nuancer.


Så blev der vævet stropper til den røde afdeling af drejlsviskestykkerne (fra april måned)


- og viskestykkerne er lagt op, lagt i blød, vasket og rullet (jeg kan næsten føle glorien trykke).



Stropper til grydelapperne i jute blev vævet med min nye skytte: en fin lille ting købt på middelaldermarkedet i Ribe. Smuk at se på, dejlig at røre ved; lidt vanskelig at få garnet op på - men man kan jo ikke få alt :-)




Og så blev det røde gulvtæppe forsynet med fletkant - prust og støn, det tager næsten lige så lang tid som at væve tæppet. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar