lørdag den 5. december 2020

Olmerdugspuder

Meget usædvanligt så har jeg nu tredje bomuldstrend på væven i streg. Jeg bruger stort set aldrig bomuld, men startede med karklude i vaffelvæv på 120'eren, gik videre til tørklæder i bomuld og silke på 100'eren og er altså nu i gang med puder på en bomuldstrend. Ingen regel uden undtagelse.

Corona-2020 har været en ørkenvandring hvad angår fest, sjov og hygge - og der har sandt for dyden heller ikke været mange kunsthåndværkermarkeder at tage afsted til :-(  Men heldigvis holder Den Gamle By fast i juleboderne, og jeg har været heldig at få en af boderne i næste uge.  Jeg vil gerne kunne præsentere tidstypiske 'gammeldags' varer, så en håndfuld olmerdugspuder var på sin plads, synes jeg.

Jeg har efterhånden vævet en del olmerdugspuder, men er endnu ikke blevet træt af dem. Der er så mange fine stribe-kombinationer at tage fat på - og jeg synes faktisk, at de alle blev ret vellykkede.

To med blå striber og to med røde: 





Selv om det er langsommeligt at væve olmerdug med mange islæt pr. cm, så nyder jeg vævningen - men i dag er det tid for montering, og det er knap så sjovt, synes jeg. Dog: jeg skal være færdig i morgen - på mandag åbner 'butikken' i Aagade. Og jeg glæder mig! Det er altid rigtig hyggeligt at være i Den Gamle By :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar