onsdag den 23. marts 2022

Sjaler i farveeffekt

Jeg afprøvede sidste år et fint mønster i farveeffekt på en række karklude (her...). Tanken var, at det måske kunne bruges i en håndfuld tørklæder eller sjaler - og det er jeg så kommet til nu.

Trenden er mit mega-über-lækre yak-silke garn, som jeg har kigget på og aet og tænkt tanker med i et par år, og det har været dejligt, men det er jo meningen, at det skal bruges, så nu har jeg taget mig sammen og lavet trend til fire sjaler. 

Islæt til det første sjal er et flaskegrønt angora/merino uldgarn, men jeg sansede ikke at få det fotograferet, før jeg var i gang med sjal nr, 2. Det har islæt af koboltblåt angoragarn - en blød og vamset kvalitet. En voldsom farve, men jeg elsker blå.


Sjal nr. 3 og 4 fik dobbeltspolet merinould 30/2 i islæt - det første sølvgråt, det andet rødviolet/bordeauxrødt. Jeg har apropos merino 30/2 ført intensiv korrespondance med et italiensk firma, som kunne levere det lækreste, blødeste merino-uld - men ikke mindre end 10 kg ad gangen.  Dyb indånding: nå.... men så vil jeg gerne have 10 kg. Her er de første to farver anvendt :-)

 

1 kommentar:

  1. Hej Mette.
    Kunne man eventuelt dele noget af det garn? Jeg er gået helt i stå med vævning, men jeg trænger til at komme igang igen.

    SvarSlet