torsdag den 11. maj 2023

Middelalderhåndklæder

Ja, jeg ved det godt: det er nørdet. Men nu er det snart sommer, og jeg glæder mig til årets middelalder-festivaler og vil gerne have nogle autentiske håndklæder med. Så jeg har surfet og hygget mig med at finde nye billedkilder med håndklæder: kalkmalerier, bønnebøger, altertavler, malerier, digtsamlinger og romaner fra middelalderen. Det er en del af festen at nørde rundt og finde nye ting :-)

Bindingen er krystalkipper, og billedkilder giver jo rige muligheder for fri fortolkning - men sædvanligvis er der tale om hvide håndklæder med blå striber. Dog: det lykkedes mig i år at finde et par håndklæder med røde, sorte og grønne striber :-)

Så her er årets udvalg - alle med halvbleget hør 25/1 i trend (to tråde i søl) og forskelligt håndspundet hør som islæt.


 

 

  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar