søndag den 26. maj 2024

Stribede håndklæder

Den lille væv har - alt for længe - stået med en hørtrend til håndklæder. En fin stribet trend med ubleget og halvbleget hør 16 og 28/2 suppleret med en grov lintow og blåt hør tex 56*2 - alt godt fra hylderne. Opsætningen arter sig pænt, kvaliteten er god, garnerne spiller fint sammen; men alligevel har den måttet vente længe på at blive vævet færdig.

De første to håndklæder (ja, jeg vævede to ens!), fik halvbleget hør som i trenden, og de to næste fulgte efter med ubleget hør som trend. Og det er nok grunden til, at opsætningen fik lov at vente så længe. To håndklæder af én slags, to af en anden - ingen mønster, islæts-striber el.lign., du væver bare derudaf med samme garn, så jeg gik lidt død i opsætningen.

 

Jeg havde tænkt også at væve et par stykker med blåt islæt, men det blev for meleret, synes jeg. Hmmm, hvad gør vi så? Det må jo gerne være et lidt blødt garn til håndklæder - min tanke faldt på det meget begrænsede udvalg af bomuld, jeg har. Og der fandt jeg en god bomulds-bouclé, som giver en rigtig god struktur til stoffet. Dejligt! Et par stykker af den.


Til slut blev mit lager af halvbleget lintow gennemtrævlet, hvor jeg fandt en, som lagde islæt til de sidste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar