onsdag den 28. august 2024

- og nok en gang sjaler i uld og silke

Efter kampen med mohair- og tussah-garnet i de grønne sjaler forekommer blandingen af fed silke og tynd merinould i disse sjaler som en dans på roser.

Jeg har haft en nogenlunde tilsvarende opsætning tidligere, og det giver nogle sjaler, som er så lette, at de også kan bruges som halstørklæder. Bløde og lækre og med et fint fald.

Det er en noget sær opsætning med fed, ujævn silke sammen med merino 30/2 og merino/silke 40/2, men resultatet bliver godt, synes jeg. På fotoet herunder har jeg lagt et stykke papir under vævningen, så man kan se kombinationen lidt tydligere.


Efter et helt sort sjal vævede jeg nogle striber lidt tilfældigt ind med multifarvet silke.


og til sidst skiftede jeg 10 silketråde ud med et skørt pludder-frynse-garn i rayon. Sjov effekt (synes jeg da :-o) 


Ja, det vil sige: til allersidst vævede jeg en halsedisse af trendresten - man lader jo ikke 40 cm trend gå til spilde, vel?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar