onsdag den 30. maj 2012

Dækkeservietter i taqueté

- mer' taqueté.

Efter en inspirerende eftermiddag med Jette Flemming hos Østvendsyssels Vævekreds har jeg fået øjnene op for taqueté - bl.a. havde JF mange flotte væveprøver med, som vi vist alle fik lyst til at afprøve.

Dækkeservietterne blev sat op på 120'eren i vævestuen i Auning, og de har været længe undervejs.... Jeg plejer faktisk sjældent at lave søllefejl, men det gjorde jeg da så rigeligt denne gang. Efterfølgende var kanterne ikke helt gode - jeg har entrådet hør i trenden, så det blev suppleret med en lille lærredskant i 40/2, og i aften kom jeg så langt om længe i gang med egentlig vævning.


Jeg synes, det er en sød opsætning - men jeg er da bange for, at jeg ikke når gennem de 10 meter, der er sat op. Dobbelt-trampning og tre skytter at holde rede på - njarh..... nu får vi se.

1 kommentar:

  1. Hi! I realized just now that I don't have your email address, but I wanted to thank you for the many linen yarns you sent me, which I received last night. There is so much variety! Thank you again. Meg in Nelson, NZ

    SvarSlet