mandag den 27. januar 2014

Damask-tørklæde II

Jeg er kommet i gang med tørklæde nr. 2 i damask-opsætningen - det er stadig de organiske former, der arbejdes med.

Efter det grønne tørklæde med plante-motivet er jeg begyndt på en silhouette, som kan være fugl eller fisk alt efter forgodtbefindende, og baggrunden er blå - så: "Himmel og hav - fugl eller fisk?"

Jeg er glad for at være landet på store, symmetriske former, og jeg er egentlig godt tilfreds med begge tørklæder..... men glæder mig meget til at skulle væve "rigtig" vævning igen: drejl, kipper og lærred. Jeg ved ikke, hvad det er med mig og damask - det kommer så hurtigt til at kede mig. Men næste projekt er faktisk en damaskdug, som jeg har lovet vores datter Sofie, og som skal væves, mens jeg har hele damask-grejet oppe. Det er sørme godt, at jeg har mere end én væv, så jeg kan hygge mig med noget andet ind imellem.

3 kommentarer:

  1. I love these designs - such clear sweeping shapes. I thought fish... but now I see birds!

    SvarSlet
  2. Thank you Cally! I am glad it works both ways: sea or sky :-)

    SvarSlet
  3. I love these, too, but this one in particular. I see whales and dolphins, which have been having around here a lot this summer.

    SvarSlet