onsdag den 16. april 2014

Nye opsætninger

Jeg har ihærdigt sømmet viskestykker den sidste tid - men har da ind imellem også brugt tid på nye trende til vævene.
 
Efter den sprælske drejlsopsætning i Auning er jeg "back to normal": ubleget hørgarn :-) En dejlig, blank hør, som skal blive til..... (surprise) drejlsviskestykker!  Jeg er halvvejs gennem sølningen.
  

Herhjemme har den lille væv netop fået trend på: en kraftig halvbleget hørgarn til håndklæder.

Jeg synes stadig, at bomning med Best Friend ser lidt hasarderet ud, når man ser på garnet, der er på vej gennem redekammen - men det går jo fint, og trenden ligger pænt på bagbommen.


Men det går ikke helt gråt-i-gråt med trendene. Den store damask-væv venter på en turkis/petroleum-farvet trend i bomuld til en damaskdug.

Ja: én - jeg laver blot en trend på 5½ meter og væver 1 dug; hellere bruge tid på forskellige opsætninger end at kvæles i en lang trend, som jeg kun glæder mig til at blive færdig med.

Det er dejligt solskin udenfor, så fotoet har en del modlys - og måske burde jeg gå ud og vaske havemøbler i stedet for at lave trend?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar