søndag den 1. november 2015

Vävdagar II

Jeg har endnu en gang tilbragt tre dejlige dage ved en væv på VävstolMuseet under vävdagarna - og denne gang havde jeg ovenikøbet godt selskab af Helle, som også væver i Auning.

Vi havde fået overladt museets vævesal, hvor der var en opsat damaskvæv til os hver + mulighed for at lave en udstilling med et udvalg af viskestykker.

Jeg havde hygget mig med at tegne damaskmønstre - 20 i spids - og var landet på, at motivet i år skulle være ugler.

Efter et tilløb med et par ugler, som ikke faldt så heldigt ud, kom der skred i vævningen:
 
- en sovende ugle:


- en stirrende ugle:


- en skeløjet ugle:


- og en lille hjertevarm ugle:

 
Opsætningen er fra et Vævemagasin, hvor mønstret er rosenkranse, så det sluttede jeg af med - og så var det tid til at få pakket sammen og komme hjem.
 
 

Og sørme om jeg ikke fik monteret uglerne her i weekenden. Vi har udstilling hos Væverne i Auning på lørdag den 7. november, så denne uge har stået i monteringens tegn, så alt forhåbentlig er klart til ophængning. Kig forbi, hvis du har mulighed for det (læs evt. mere her...).
 
Se flere fotos fra dejlige dage på VävstolMuseet her...

2 kommentarer:

  1. Sikke en charmerende flok. De må have været hyggelige at have siddende i væven.

    SvarSlet
  2. Ja, da jeg først nåede frem til dem, der havde både vinger og næb, gik det fint :-)

    SvarSlet