fredag den 10. februar 2017

Kjolestof

Det er dejligt at høre, at bloggen her af og til inspirerer andre vævere - det jeg har på den lille væv nu, vil formentlig ikke vække inspiration ret mange steder: 8 meter ligesidet kipper.


Jeg har længe tænkt på at væve stof til en middelalderkjole, men der har altid været noget, der var mere spændende at kaste sig over - det var der sådan set også nu, men jeg tog mig sammen og fik det på væven i sidste uge.

Vævningen går hurtigt, men synderlig interessant er det jo ikke; lige nu er det mest spændende, om jeg har islætsgarn nok. Jeg plejer faktisk at være flink til at regne garnforbruget ud, når jeg laver opskrift, men jeg så blot på conen med det blå uldgarn og tænkte: 'der er jo meget', og så gik jeg i gang......

2 kommentarer:

  1. Jeg har observeret, at hvis jeg er ved at løbe tør for garn, så begynder jeg at væve hurtigere. Som om det skulle hjælpe!! :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Ja, det kan jeg egentlig også se mig selv gøre.

      Slet