søndag den 12. marts 2017

Fødselsdags-dækkeservietter

Jeg husker tydeligt første gang, jeg vævede fødselsdags-dækkeservietter. Det var til vævdagene i Glimåkra 2009, hvor jeg synes, det skulle være et lidt 'catchy' mønster - og samtidig også gerne ét, som kunne væves med mange forstyrrelser i vævningen. Jeg syntes selv, at dækkeservietten med dannebrogsflag var fin, og det syntes de fleste gæster vel også, men svenskerne var generelt lidt uforstående: 'du væver danske flag ??????' Traditionen med flag til fødselsdag, festdag osv. er nok typisk dansk.

Det skulle nu ikke afholde mig fra, at der senere kom en opsætning til herhjemme - mine to dejlige børnebørn skulle have hver deres personlige fødselsdagsdækkeserviet. Her er Ferdinands:


- og den 26. maj 2016 blev jeg den lykkelige bedstemor til nr. tre, så den tredje guldklump affødte endnu en opsætning med dækkeservietter




Ingen kommentarer:

Send en kommentar