søndag den 26. marts 2017

Juleløber med hjerter

Det er mærkeligt, jeg aldrig bliver klogere.... Jeg har igen sat en lang trend op i damask; guldklump nr. 3 skulle have sin personlige fødselsdags-dækkeserviet som de to øvrige børnebørn, og jeg havde masser af idéer til andet, der kunne væves i samme opsætning.

Nu er Aslaks fødselsdags-dækkeserviet færdig, og jeg har vævet fire uden navn blot med flag - til salg eller gaver - og næste projekt er juleløbere.


Første juleløber har fået samme flettede julehjerter som i min juledug, Den har været lidt længe undervejs, for der gik ikke lang tid, før jeg synes damask var  kedeligt, og opsætningerne på den lille væv var meget sjovere.

I dag fik jeg kæmpet mig gennem sidste del af 'korsstingsbroderiet', og nu er planen en pause i juleløberne til fordel for noget mere grafisk.

4 kommentarer:

  1. Med åren har jag kommit dithän att tycker det är mer av en utmaning att väva något intressant på en relativt enkel vävstol och få skaft - än avancerade vävar. Nu funderar jag på om jag helt sonika ska klippa ned en damast som suttit i alldeles för länge, och göra något roligare.
    Margaretha

    SvarSlet
  2. Dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan :-)

    SvarSlet