søndag den 8. juli 2018

Dobbeltdækkere i kastkæp

Der er endelig kommet 'rigtig' vævning på den lille væv - en reprise fra sidste år: dobbeltdækkere i kastkæp.

Når der står en opsat væv i rummet ved siden af soveværelset, så er det slet ikke så slemt at vågne kl. 5.07 - så lister man blot ind og nyder vævning og morgensol (og håber, at manden kan sove fra dunk-dunk-dunk :-o).



Så vidt jeg husker, er det samme garn i trenden som sidst, men jeg kan ikke helt få balance i vævningen, så jeg tror, jeg kammer om efter de første to til en lidt tættere kam. Jeg kan ikke huske, at jeg havde problemer med det sidst, så jeg har formentlig dengang blot ændret kammen og ikke fået rettet opskriften.... Har man hørt det før?

Jeg har valgt kraftige garner (hør 16/2 og lintow 8) og desuden lavet opsætningen i panama for at få så markante striber som muligt. Det er en fin opsætning, synes jeg - når altså blot jeg får kammet om :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar