tirsdag den 31. juli 2018

Dobbeltdækkere i taqueté

Jeg er kommet gennem sølning og øvrig forberedelse til selve vævningen - ikke uden problemer, for der var trods min omskrivning af søllerapporten søllefejl nok endda at rette; godt at jeg har lavet ekstra trend til prøvevævning :-)


Der kom langt om længe gang i vævningen, og efter at jeg er blevet fortrolig med tramperapporten, så går det rimeligt; men jeg bliver nok aldrig nogen stor fan af taqueté. Den giver mulighed for så mange fine mønstringer - derfor falder jeg jo også i med jævne mellemrum - men jeg elsker at have 'flow' i vævningen, og det har jeg svært ved at få i taqueté'en, også selv om der her hverken er dobbelttrampning eller flere skytter at holde styr på.

Belønningen er dog et fint prikket mønster, som er positiv/negativ på de to sider. Her med sort islæt.


Og en udgave med mørkeblåt islæt. Og det bliver vist de to, jeg når at få færdig til Uge33 - mine ting skal afleveres på søndag, og jeg har stadig en del montering, der venter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar