onsdag den 31. juli 2019

Montering

Sommerferie! og jeg har været effektiv (synes jeg da selv) den sidste uges tid og er blevet færdig med opsætningen med viskestykker i farveeffekt. 19 stykker blev det til.

Den indledende plan med opsætningen var at være struktureret og væve parvis ens viskestykker + en god stak, hvor islættet var det samme som trenden: sort og ubleget. Men men men... det er da så meget sjovere at prøve nye farvekombinationer af fremfor at væve to ens viskestykker, så det var med hiv og sving, jeg fik produceret 6 ens i sort og ubleget. Når jeg havde vævet ét, fik jeg en uimodståelig lyst til at prøve noget andet - hvordan mon det ser ud, hvis jeg udelukkende slår i med sort? - mon ikke det er nu, jeg skal væve et mangefarvet af restspolerne?
Nå, her er stakken. Klippet ned og fra hinanden og zigzagget. Venter på montering 


De to 'underlag' er restspolerne - det ene med lyse farver, der erstatter den ublegede hør i islættet, det andet med mørke, der erstatter den sorte. Nederst i stakken de 6 ens viskestykker! dernæst det ene, hvor der udelukkende er vævet med sort islæt og øverst de 10, der fik hver sin farve.

Så blev det tid for båndvævning til stropper, og nu er de første 6 monteret og ligger i blød i badekarret.

  

Om alt går vel, så er de klar til kunsthåndværkermarkedet i Odder lørdag 10. august.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar