onsdag den 3. juli 2019

Viskestykker i kastkæp - 2. halvleg

Den lille væv har ført en trist tilværelse de seneste måneder. Den har tålmodigt måttet vente på opmærksomhed, mens jeg muntrede mig med middelaldergrej, karklude og tørklæder på den mellemste væv i stuen. Jeg har klappet den, når jeg kom forbi, og lovet, at 'jeg skal nok snart'..... men først i denne uge blev det til noget.

Efter at have skiftet det sorte garn til andre mørke farver er turen kommet til at prøve med forskellige lyse garner i islættet.

Først en meget lys rosa


en pastel-blå


en lys oliven-grøn


en bleg gul


en neon-grøn


en varm gul


Som nævnt til hudløshed, så synes jeg, det er sjovt at arbejde med forskellige farver og kvaliteter i islættet og se, hvad der kommer ud af det. Den strukturerede plan for projektet her - med 20 meter trend - var at væve flere af hver slags.... men det er jeg ikke helt sikker på, at jeg har lyst til :-) Dog: der kommer nok en håndfuld af den 'rigtige' slags: med samme islæt som i trenden.

Det er desværre ikke så tydeligt på billederne - men meget på væven - at hvor den ublegede trend 'æder' farverne i islættet og nedtoner mange af farverne til blot 'lys', så ses islætsgarnets farve tydeligt i kanten, hvor der kun er sorte trendtråde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar