mandag den 9. december 2019

Drejlsviskestykker

Jeg elsker virkelig at væve tørklæder! Men der er også blevet vævet en del her i efteråret, så det var skønt at få gang i en viskestykke-opsætning på væven i stuen.

Og ikke bare viskestykker, men min yndlings-udgave: drejl i ubleget hør. Mums - bedre bliver det ikke i mit hoved. I anledning af den kommende jul blev trenden forsynet med et par smalle røde striber i hver side.

Første islæt - naturligvis :-) - ubleget hør.


Næste viskestykke fik et par røde striber i top og bund - tanken var, at de skulle matche striberne i trenden, men her afsløres det jo, at jeg nok har sat den en smule for tæt op (15 tråde/cm). I hvert fald er de røde striber i trenden mere markante end dem i islættet.

 

Næste forsøg var røde striber i overgangen mellem de to partier

  

- og så skulle der naturligvis også være et rødternet.


Her blev der brug for de forskellige røde restspoler: mørkerød, orangerød og teglrød. Så er jeg halvvejs gennem trenden, og jeg overvejer at skifte de røde striber ud med blåt garn? Jeg kunne jo også for en gangs skyld prøve at væve et par ens viskestykker? Nu får vi se ...


2 kommentarer:

  1. Rigtig hvor er de bare flotte, Mette.
    Du er mega dygtig og flittig.
    Kh
    Maibrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Maibrit :-) Godt nytår.

      Slet