lørdag den 28. marts 2020

Silketørklæder

Skolen for Kreativ Fritid i Viborg har udbudt en workshop, hvor man kunne lære at farve med indigo. Det ville jeg gerne prøve! Og jeg har en del hvid silke, så min plan er at væve hvide tørklæder, som efterfølgende farves med indigo. Men men men: workshoppen skulle afholdes lige inden påske - og den er naturligvis nu blevet aflyst p.gr.a. Corona-smittefare. Øv, altså!

Jeg håber virkelig, at workshoppen udbydes på et senere tidspunkt - ellers har jeg tre hvide tørklæder. De er fine, men lidt for ferske?

Trenden er silke ca. 30/2, og det første tørklæde fik samme garn i islættet. Og opbindingen er sørme gåseøje igen igen :-) Fint og blankt.


Islættet i tørklæde nr. 2 er et lækkert blandingsgarn: 50% silke og 50% yak-uld. Et lidt kraftigt garn, som jo bevirker, at gåseøjnene i dette tørklæde bliver noget aflange.


Og det sidste tørklæde er med merinould 28/2, som balancerer pænt med trenden i kvaliteten. En fin kontrast mellem den blanke silke og den lådne uld, men det er vist desværre ikke så nemt at se på billedet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar