søndag den 5. juli 2020

Middelalder-dug

Jeg slæber mig for tiden gennem de sidste meter af damask-opsætningen i stuen. Vi skal have en ny dug/bordløber til middelalderhjemmet, og damask'en giver jo mulighed for at lave noget, der ligner de middelalderlige duge.

Det er virkelig ikke ret pænt! - man kan måske med lidt god vilje sige, at det er sjovt?


Inspirationen er hentet i 'Den sidste nadver' af Domenico Ghirlandaio, 1480, og det har været sjovt at finde - sjovt at omsætte til et mønster (selv om jeg med 85 stygn blot kunne have et enkelt mønster, og svanerne fik lidt klumpfødder) - men jeg synes ikke, det er sjovt at væve damask længere. Nu bider jeg tænderne sammen og ser, om jeg ikke kan blive færdig i dag! - og så skal den store damaskvæv byttes om med 120'eren, og der skal væves drejlsviskestykker. Uhmmmmm.


2 kommentarer: