lørdag den 20. februar 2021

De'helt sort

Man kan godt blive ret Corona-trist i denne tid, men den sorte trend er nu ikke et udtryk for min sindsstemning - og når jeg skal være ærlig, så var planen egentlig at bruge en mængde forskellige blå hørgarner til islæt; men efter 4 forskellige blå (og med tanken om, at jeg burde væve 4 matchende) fik jeg lyst til at prøve sort islæt.

Det er lidt dystert - men også stramt og stiligt, synes jeg.


Og her er de fire første med blåt islæt. Det første med en tynd 1-trådet hør (det er næsten gennemsigtigt i siderne, hvor der ikke er en mørk baggrund); de to næste fra et par bløde, 2-trådede hørgarner og det sidste en rest fra prøvevævningerne til Jeppes dug. Jeg har mange flere blå hørgarner at forsøge mig med - men kunne også godt tænke mig at prøve med et par grå? og måske mørkegrønne?

 

  

2 kommentarer: