onsdag den 2. juni 2021

Håndklæder i forstærket kipper

Da jeg nu havde bundet den store væv op til forstærket korskipper fik jeg lyst til at forsøge mig med en efterligning af et håndklæde, jeg engang så til en udstilling: stribet på den ene side og ensfarvet på den anden. Jeg tror, det var vævet i taqueté, men jeg tænkte, at det også måtte kunne gøres med dobbelt islæt. Og det synes jeg da lykkedes - man kan ane striberne bag den ensfarvede, ublegede hør, men det er OK med mig.


Bagsiden er jo modsat


- og se en fin, stribet kant der følger med:


Jeg var godt tilfreds med vævningen, men lidt usikker på, om håndklædet blev for stift - var trenden sat lidt for tæt op? Så jeg klippede ned efter det første håndklæde - monterede straks (meget usædvanligt :-)) - og her står det så! Det blev jeg nu ikke så afskrækket af - hør er jo en genstridig og stiv herre, men mon ikke en gang vask, kan tage det 'værste'?

Jo, det kunne det! God kvalitet - men kan nok godt klare en lidt mere åben kam, så jeg har besluttet mig til at kamme om fra 45/10 til 40/10 - stadig med 3 i rit. Det er en lille forskel, men jeg tror ikke, der skal mere til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar