onsdag den 10. august 2022

Viskestykker i spidskipper

Udstillingsgruppen på Fussingø har inviteret mig til at udstille på Kunsthåndværk på Fussingø, og det glæder jeg mig til! 

De vil gerne have arbejdende værksteder, og det er også topprioriteten for mig: at tænke sig - fem dage, hvor jeg blot skal væve og i endda så smukke omgivelser - meget bedre bliver det ikke.

- men jeg skulle lige finde på noget fornuftigt at sætte på væven. Det er den lille væv (Glimåkra Standard 100) jeg tager med, så mulighederne indskrænker sig til 4 skafter; og så skal det helt være noget forholdsvist enkelt at væve, så jeg uden problemer kan afbrydes med snak undervejs, men jo  også noget, som ser lidt godt ud.

Jeg landede på viskestykker i spidskipper. En ubleget hør peppet op med 7 striber i regnbuens farver, og er selv godt tilfreds med resultatet.

En håndfuld viskestykker når at blive klar til udstillingen, og så er der trend til en 10-12 stykker mere, som jeg (måske) når at væve i løbet af dagene på Fussingø.

Det første viskestykke fik en halvbleget hør i islæt. Det blev vævet en morgen, hvor solen skinnede smukt, som det kan ses af lys og skygger på fotoet.


Nr. 2 fik islæt af den smukke, mørke hør, som jeg stadig har en del af på lager. Jeg holder så meget af den specielle mørke nuance, den har.


- og så har jeg også et godt lager af håndspundet hør, så jeg synes, jeg kunne flotte mig med det i viskestykke nr. 3. Det er meget jævnt spundet, så det giver ikke vældig meget spil i vævningen, men man skal jo ikke brokke sig over en, der kan spinde hør jævnt og smukt.


- og endelig kom jeg til den ublegede hør, som jeg også har i trenden. Her synes jeg, at der skulle ske noget andet, så jeg har vævet tern - krystalkipper. Men det er vist mest for mig egen skyld - det er i hvert fald ikke specielt synligt på væven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar