mandag den 22. august 2022

Dobbeltdækkere i kastkæp

Jeg er glad deltager i 'Kunsthåndværk på Fussingø' i de kommende to weekender og havde - som sædvanlig - en meget optimistisk tilgang til, hvad jeg kunne nå at væve til udstillingen.
8 dobbeltdækkere? Det må jeg da nok kunne nå. Nå, det kunne jeg så ikke! Men de fem er blevet færdige og klippet ned; nu skal de 'bare' sømmes, ligge i blød, vaskes, rulles, tørres og rulles endnu en gang. Og måske får jeg vævet de sidste tre, så de kan komme med den sidste weekend?

Selve vævningen var mere tidkrævende, end jeg huskede. Det er altid sent at væve med to skytter, der hele tiden skifter farve, og man skal passe på, at der ikke kommer 'sløjfer' af garnet i kanten. Ja, der er meget galt - men det er nu sådan et fint mønster, og så må det jo tage den tid, det tager.

Og det er jo heller ikke blot fem dobbeltdækkere, der skal gøre det ud for min udstilling; de kommer til at blande sig med andre dækkeservietter, håndklæder, viskestykker, plaider, tørklæder m.m.

Kig ud, hvis du kommer på de kanter :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar