tirsdag den 24. april 2012

Gulvtæppe i hør og papirgarn

Planlægning fylder en del, når man har flere væve med forskellige muligheder.

Jeg har den store damaskvæv oppe, fordi jeg skulle væve damask-dækkeservietter - og så skulle jeg lige væve noget, der krævede 10 skafter (det kunne være klaret på 135'eren) - men så skulle jeg bagefter væve gulvtæpper (og det skal være på 150'eren, der har forstærket slagbord og frembindingskæppe) - og bagefter skal jeg nok væve et forsøg på efterligning af Andreas Möllers tørklæder (og det kræver 12 skafter - eller damask, så der skal jeg også bruge den store væv) - og jeg skal nok også have vævet et par duge i fuld bredde, mens jeg har den store væv oppe. Men så vil jeg altså også have 135'eren sat op, så der kan blive plads til lænestolen i stuen igen.  Hvor har man det dog svært, når man har så mange muligheder....

Nå, lige nu er det gulvtæppe nr. 1: hør og papirgarn - og det er fint, synes jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar