mandag den 16. april 2012

Tørklæder i panama og lærred

En opsætning, som har måttet vente længe på at blive realiseret: jeg kan se på opskriften, at jeg har dateret den april 2006. Den blev til i huj og hast efter en inspirerende aften med Jette Flemming i foråret 2006, hvor jeg faldt for nogle smukke, farvestrålende stoffer fra et væveprojekt i Tanzania (så vidt jeg husker).

Jeg tænkte, at de måtte kunne transformeres til tørklæder med en tynd bomuld i trenden - det kunne de, men resultatet blev nu ikke helt som forventet. Jeg tror ikke, jeg nogensinde tidligere har vævet så megen prøvevævning - forskellige farver, kvaliteter, islætstæthed, kombinationer af trampemønster osv. - altsammen uden at finde det helt rigtige udtryk. Nå, man kan ikke finde guld hver gang.

Til venstre en ren lærredsvævning med kobberfarvet silke - til højre en kombination af lærred og panama, som giver et drejlsagtigt præg. Islættet er her en tynd uld/silke.

   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar