fredag den 11. januar 2013

Dobbeltdækkere i panama

Så kom vinteren tilbage til Danmark; efter en uges tid med forårsfornemmelser har vi igen fået frost og sne. Jeg luner mig ved en varm, gul opsætning i en kraftig towgarn - den bringer solskin og længsel efter sommeren ind i vævestuen.

Vävmagasinet har konkurrence med lærred som tema - max 4 skafter og 2 tramper, og det er vand på min mølle: der er gået "dogme" i min vævning - hvor meget kan man lave med minimalt udstyr? Jeg har hovedet fuldt af spændende lærredsopsætninger; men juledugen (hrmph!) fylder stadig på den store væv, så jeg må indskrænke mine eksperimenter til lillebror på 100 cm. Den har også kun 4 skafter, så for så vidt er den jo velegnet til formålet.

Jeg har lovet mig selv at væve 1 time på juledugen, før jeg går til anden vævning - så får det vel ende på et tidspunkt.....

1 kommentar:

  1. Verkligen snyggt med de fina färgbrytningen i kanten! Det behövs inte mer för att det ska bli lite piff på det.
    Hälsningar Monika

    SvarSlet