mandag den 27. maj 2019

Karklude i vaffelvæv

Jeg er 'kommet til' at købe en stor kasse med restgarner: mest dejlig lintow-garner, en del hør 16 og 20, en god portion stränggarn, som skal bruges til islæt i grydelapper - og en samling rester i bomuld 16/2.....

Det meste af bomuldsgarnet er i brune nuancer - og vi skal tilbage til 70'erne, for at jeg syntes, brun var et hit - og bomuld 16/2 er heller ikke blandt mine favoritgarner. Men nu er det købt, og nu skulle det bruges, så jeg fik lavet en trend til karklude i vaffelvæv, så det kunne synke i beholdningen.

Trenden er striber à 5 'vafler' i brun, beige og karry afbrudt af en smal pastelgrøn stribe på 1 'vaffel', og de fire første karklude gav lidt sig selv: tre ensfarvede med hver sin trendfarve i islæt + en ternet, hvor islættet fulgte trendordenen.
   

Hmmm, det trængte til en kontrastfarve, syntes jeg, så de næste klude fik blåt islæt: en ensfarvet, en med brede rustfarvede striber og en med smalle karrygule striber.

 
  

De smalle striber kan jeg godt lide, så dem lagde jeg mig fast på for resten af trenden.
Karrygul med blå striber og brun med pastelgrønne:

 

Karrygul med rustfarvede striber og sort med karrygule striber:

 

og til sidst beige med røde striber og brun med blandede gule og rustfarvede striber.

 
Det var faktisk en rigtig sjov og hurtig opsætning - så jeg tager måske snart endnu et dyk i kassen med bomuldsrester.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar