fredag den 1. maj 2020

Vi flager i dag

- for 1. maj.
Og fordi vi 13. juni 2019 fik barnebarn nr. 4. Det nødvendiggør en ny damask-opsætning, for hun skal have sin egen fødselsdags-dækkeserviet som storebror og fætrene.



Det er dejligt, at nogle synes om mine dækkeservietter med flag - endda så meget, at de tålmodigt har ventet på en opsætning, så de kunne få en med. Her en bestilling med ét stort flag og TILLYKKE.


- og en uden tekst, hvor der blot skulle være masser af dannebrogsflag.


Det har været en lidt hård omgang at få denne opsætning til at 'køre'. 

Først må jeg indrømme, at jeg vist ikke har så godt styr på mit garnlager, som jeg troede. I øverste skab bag væven har i et par år ligget en pakke med halvbleget hørgarn - 33/2 troede jeg, men da jeg trak det frem og skulle lave trend, kunne jeg konstatere, at det var 20/2. 

Nå! Så måtte jeg i tænkeboks. Ny trendtæthed - nyt islætgarn - nye mønstre. Efter tre! prøvevævninger landede jeg på et godt resultat, men det krævede så også en ny garnbestilling hør 16/2 til islættet. Og endelig i denne uge kom den egentlige vævning i gang. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar