tirsdag den 8. oktober 2019

Tørklæder med fletmønster

Da jeg nu havde bundet de 10*8 knuder i opbindingen til fletmønsteret, fortsatte jeg med samme binding - fra karklude til tørklæder!

Opbinding og mønster fungerede udmærket; men jeg havde glemt, at jeg tidligere havde haft problemer med den bløde merinould i trenden..... og det fik jeg lynhurtigt igen. Dog ikke værre end hvad knappenåle og ekstra trendtråde kunne redde.

Nå, dyb indånding, tålmodighed, et godt øje på trenden, en ikke for spændt trend og ikke for store skel - så går det. Efter en hård start med det første tørklæde, gled de følgende lettere gennem væven.

Det blev til fire lækre og bløde tørklæder: med hvidt, gulgrønt, mørkerødt og blåt islæt.

Bindetegningen er blevet efterlyst - den følger sidst i indlægget. Selve fletmønstret kræver kun 8 tramper og skafter, jeg har tillagt 2 tramper for at kunne væve en lærredkant (på karkludene her).








3 kommentarer:

  1. Det er vel nok et smukt mønster. Har du opskriften til det, ( eller hvor jeg evt kan finde det ) ?
    Venlig hilsen Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtig fint :-). Jeg lægger bindetegningen op i indlægget.

      Slet