søndag den 28. juni 2020

De næste tørklæder

I tørklæde nr. 2 skulle en tidligere afprøvet teknik relanceres. Jeg vævede for nogle år siden mønstrede dækkeservietter, hvor en tråd i kontrastfarve trækkes ind i skellet; du kan se indlægget her.

Jeg var dengang lidt lunken ved forsøget - syntes det var svært at få linjerne lige, f.eks. på trekanterne, men var alligevel så fascineret af teknikken, at jeg synes den skulle have en chance igen.

For at have et pejlemærke for farveskift tilføjede jeg en tynd, glat silketråd til trenden - som jeg regner med at kunne trække ud efterfølgende - og det var en stor hjælp: fine næsten helt lige linjer i farveskiftet. Men der var et pænt tidsforbrug med at sidde og 'fedte', så skiftet lå præcist ved tråden.


Det tredje og sidste tørklæde fik som det første tre kontrasttråde, som bevæger sig på kryds og tværs gennem tørklædet; denne gang i de tre grundfarver: blå rød og gul.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar