søndag den 10. januar 2021

Olmerdugspuder - 2. halvleg

Før jul klippede jeg ned, så jeg kunne have fire puder klar til Jul i Den Gamle By - de to røde fandt nyt hjem :-)

Og så stod den stakkels lille væv ellers og så trist ud med trenden hængende hele julen og nytåret over. Det var heller ikke nogen nem sag at komme til den, for 150'eren, som havde stået i stuen med plaidopsætning, var pakket ned, så der kunne blive plads til en plade i spisebordet i juledagene - og den havde fået plads foran den lille væv. Jeg gik forbi den morgen og aften på vej fra og til soveværelset og klappede den og lovede, at når sidste hold børn var taget afsted, så..... 

Og så gik det som kæp i hjul. Da jeg startede opsætningen, vævede jeg for med en rest gråt uldgarn og så, at det var rigtig fint, så jeg havde besluttet mig for, at de første skulle være kombinationer i gråt

 

 

Dernæst blev der vævet to røde til at kompensere for de to, der blev solgt i Den Gamle By.

 

I en af de tidligere olmerdugs-opsætninger vævede jeg en række prøver, som blev til nålepuder - i en af dem sneg der sig en række grønne striber ind, og den nålepude har jeg altid haft et godt øje til, så da der stadig var trend tilbage, blev den projiceret over i en rigtig pude.


og af den sidste trendrest en pude kun med grønt (og hvidt) - også rigtig fin, synes jeg.


Mens jeg væver, flyver tankerne naturligvis til næste opsætning: tørklæder med hvid silke 100/3 i trend - måske gåseøje? 

2 kommentarer: