søndag den 22. januar 2023

8 partier med 8 skafter og 8 tramper

 - det er da noget, der vil frem, ikke?

For år tilbage indskrænkede mit kendskab til trendreps sig til de stribede udgaver. De er også flotte - men hvis man begynder at tænke i partier, så er der virkelig store muligheder i trendreps. Som nævnt i overskriften, kan man få 8 partier at boltre sig med - med blot 8 skafter og 8 tramper.

Opsætningen her er tænkt til grydelapper, og jeg vidste på forhånd, at der var mange muligheder, så jeg satte 16 meter trend op. En grydelap på ca. 25 cm + ombuk og indvævning = 35-40 cm, 16 meter med svind til væven m.m. burde kunne give 18 par grydelapper. Jeg satte mig for, at jeg ikke måtte væve to ens par - og det lykkedes.

Her er 18 par grydelapper - alle forskellige:

  

   


  

  

  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar