tirsdag den 31. januar 2023

Badehåndklæder

En fornyet udgave af badehåndklæderne fra sidste år er kommet på den lille væv.

Jeg er glad for strukturen og striberne i opsætningen - og tager det levende tæppe af hørfnuller under, på og omkring væven med i købet; jeg kan jo støvsuge, hvis jeg skulle blive træt af at væve :-)

Ublegede hørgarner er en af mine favoritter, men jeg synes trods alt, at der godt måtte komme lidt mere farve i denne opsætning end den sidste, så de nye håndklæder er blevet forsynet med tre smalle farve-striber i hver side. 



Efter et stribet og et ternet - hvor det grove lintow-garn kom med i islættet - med rød-gule farver skulle der skiftes farver. Ja, jeg ved, det er tosset: jeg bruger stort set lige så lang tid bag væven som foran med at rede de løse tråde ud og binde nye farver til, men selv om det blot er håndklæder, jeg væver, så vil jeg gerne have, at de er unikke - og så må jeg jo bruge tiden på det.


Efter de rød-gule kom to turkise:
  
og to grønne:

 

og to lilla - hvoraf jeg kun sansede at få tage foto af det ene.


- og så er det frem med støvsugeren :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar