onsdag den 22. februar 2023

Dobbeltdækkere i spidskipper

Jeg har tidligere vævet håndklæder i spidskipper med repskanter - de har ofte fået nye hjem, som ville anvende dem som dobbelte dækkeservietter / bordløbere. 

Der fint med mig, når mine 'børn' får nye anvendelser - mine karklude er også blevet brugt i brødkurve eller som små dækkeservietter -  men jeg tænkte: måske skulle jeg væve nogle dobbelte dækkeservietter i spidskipper li'som håndklæderne?

Her følger et pluk i en opsætning, som jeg tænker at have med til Kunsthåndværkerudstillingen Uge 33.  Jeg har 3 i rit i en 40/10 kam, og det giver et lidt rodet indtryk af stoffet - men jeg håber, det jævner sig i vask.

Ved de to første var jeg 'artig' og vævede to af de røde ....


- men så sprang jeg i målet og vævede 1 af hver: - og ved I hvad: det gjorde mig så glad :-)
Den farveglæde har fulgte mig hele dagen. 





2 kommentarer:

  1. Hvor laver du mange smukke ting, elsker at følge dig. Hilsen Rikke

    SvarSlet