torsdag den 23. marts 2023

Viskestykker med rhomber

 Karkludene i kippervariant blev gode, så da opbindingen nu var på plads i væven, er jeg fortsat med viskestykker i samme binding. Trenden er halvbleget hør 16/1 suppleret med striber i to grågrønne nuancer, og de første viskestykker fik den halvblegede hør i islættet. Sjovt at selv om det er samme garn i trend og islæt, så ses mønsteret meget tydeligt i de hvide partier.


Næste forsøg var de to grønne garner fra trenden:

 

Njarh... så kunne jeg bedre lide de hvide viskestykker - men måske en ganske lys grøn ville være fin? Ja! Det er den.


Tilbage til det hvide islæt - denne gang suppleret med grønne striber til start og slut; og til sidst var de lige trend til et par ternede.


Det er et rigtigt fint mønster, som giver to forskellige udtryk på for- og bagside; men det flotterer over 5 tråde, og det er lige rigeligt, synes jeg. Jeg tænkte ikke over det, da jeg vævede karkludene, og der var heller ingen problemer med flotteringerne efter vask - men jeg er lidt spændt på at se, om det fine mønster bibeholdes efter en gang vask, eller om de lange tråde kommer til at leve deres eget liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar