onsdag den 25. oktober 2023

Tørklæder i 3/3-kipper

Efter den lange rejse med dobbeltdækkerne kom der en tørklæde-opsætning på væven i stuen. Trenden er en lækker merinould 30/2, og bindingen er en brudt 6-skaftet kipper.

Trendens farver er olivengrøn, rustrød og varm gul - tanken var tørklæder i efterårsfarver. Men hvilke farver til islæt??? 
Første prøve var sort: meget markant - måske for markant?
Næste samme gule garn som i trenden. Flot, men måske for voldsomt?
Grøn da? Ja, den fandt nåde: ro på i de grønne striber og tydeligt mønster i de røde og gule.


- men jeg ville også gerne have et tørklæde med en farve, som ikke går igen i trenden, og valget faldt på en lys grå.


Fint, afdæmpet med den grå - men det næste skal være vildere: ternet i trendens tre farver. 
Jeg overvejede noget, om jeg virkelig gad at skifte islætsgarn efter 6 og 12 islæt - men det kunne vel ikke være værre, end da jeg lavede trenden med 6 tråde af hver farve.
Jeg er glad for resultatet, selvom udtrykket er noget voldsomt.

 

Efter tre meget forskellige tørklæder var der en meters penge tilbage af trenden - lige nok til en halsedisse; og den fik lov at blive gul. 


Og her ligger de så - og venter på montering.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar