tirsdag den 30. marts 2021

Mønstrede karklude

I lang tid var min favoritvævning viskestykker. Det er sådan en anvendelig ting og en overskuelig størrelse, hvor man kan afprøve bindinger, mønstre, materialer osv.; men karklude har vist efterhånden vippet dem af pinden. Karklude er jo i endnu højere grad en hurtig ting at væve - og i den grad brugbare.

Så når jeg falder over et fint fletmønster på Pinterest, så ligger det lige til højrebenet at forsøge at omsætte det i karklude. Nogle mønstre (måske også dette) er næsten for 'fine' til klude; men det gør vel ikke noget, at en karklud er lidt pyntelig? Og den grove lintow - specielt den blegede i trenden - giver noget struktur til stoffet, så det ikke bliver alt for tutte-nuttet.

I hvert fald, så skulle dette lille fletmønster i lærred og kipper afprøves, og jeg lavede en lang trend, så jeg kunne få minimeret mit lager af lintow-rester og få en masse forskellige klude: blå, grønne, røde, gule, pink, lilla 🌈

 
 

      

I tilgift var der forskellige mønstre på de to sider - jeg tror faktisk, jeg er mest glad for det, som kom 'på bagsiden' under vævningen:

Arbejdet er nu rullet pænt sammen og smidt i monterings-stakken, hvor også de sorte viskestykker, drejlsdugen og de grå puder venter. Jeg må virkelig snart tage mig sammen.........

Ingen kommentarer:

Send en kommentar